Kävimme lasten kanssa katsomassa upean jääsadun Ozin Ihmemaasta. Paljon muistoja herätti mieleen tämä satu. Muistan kuinka pienenä katsoin sitä telkkarista joku joulun tienoo. Olin liian pieni ja pelkäsin aivan hirveästi sitä noitaa. Nojatuolin selän takaa aina kurkistelin. Uteliaisuus voitti pelon. Mutta päällimäiseksi muistoksi jäi se pelko.

Mutta tämäniltainen jääsatu oli todella upeasti toteutettu ja kaikki luistelijat olivat todella loistavia. Ei voi kuin ihailla kuinka pienestä ne jo pyöräyttää taitavia piruetteja :-) ja olihan esityksessä mukana Suomen huippujakin, Susanna Pöykiö ja Ari-Pekka Nurmenkari.

Tämä oli paras kuva, minkä heikolla salamalla sain tallennettua. This is the best shot I got with my less powerful lightning.

Koska olin liikkeellä lasten kanssa niin ihan ilman jonkinlaista episodia emme tietenkään selvinneet reissusta. Kuopus jaksoi yllättävän hyvin katsoa koko esityksen pyörien kuin väkkärä ja yhden pienen karkkipussin tyhjentäen. Mutta mitä tekikään perheen 9v. lapsi? Pudotti popcorn-laatikon, josta aika vähän meni loppujen lopuksi hukkaan. Tapahtuma oli kuitenkin täydellinen katastrofi tytön mielestä ja ulvontahan siitä alkoi, eikä meinannu loppua millään. Äiti oli niin yllättynyt tästä reaktiosta parin popcornin takia, että alkoi jo epätoivoisesti etsiä hiekkakasaa minne upottaa päänsä piiloon muiden hämmentyneiltä katseilta. Mainittakoon, että se tyttö kun päättää ulista, se ääni ei ole aivan pieni... Kunhan tyttö lopulta saatiin rauhoittumaan, saimme ihastellen katsella esityksen loppuun.

Tonight I went to see the Wizard of Oz -iceshow with the kids. The show was magnificent and it was performed by kids of all ages with a couple of famous Finnish figure skaters Susanna Pöykiö and Ari-Pekka Nurmenkari. It´s just so amazing how they can do piruettes so well so young.

I remember when I was little and watched the Wizard of Oz from tv, I was terrified of the witch. I was too small to watch it but curiosity won. I Had nightmares many times after that. Whenever I hear something about this fairytale I always remember how scared I was when watching it.

Since I was there with my kids of course we had an episode. Our youngest managed really well and with a little help from candies, he made it through the show just talking a lot. It was my 9-year-old who made a seen. She dropped her box of popcorn and a couple of them was uneatable after that. Because of this event she started to cry and when she is angry like this and decides to cry, the sound is terrible. It´s almost screaming. I was so suprised for her reaction that I started to look for a place to hide my head. Well raced children! I almost said to the people right next to me, these are neighbours kids, not mine...LOL! Anyway once she calmed down, we could enjoy the rest of the show.