Periaatteessa olen tätä juhlaa vastaan. Kaikkea ei tarvitse Ameriikasta tuoda tänne. Mutta lapset ovat sen ottaneet jo omakseen, joten minunkin on pitänyt joustaa periaatteestani. Toisaalta ensimmäistä kertaa nautin itsekin Halloweeniin valmistautumisesta yksinkertaisesti siksi, että ei ollut ketään arvostelemassa ja moittimassa, vaan saatoimme kaikki tehdä, mitä halusimme ja minä ilman syyllisyyden tunnetta. Se on erittäin iso ja tärkeä asia minulle henk.koht. Koko juttu on meillä alkanut niinkin pienestä, että tytöt muutama vuosi sitten halusivat pitää nyyttärit, kun herkkuhammasta kolotti. Sopivasti sattui olemaan Halloween juuri silloin.... siitä se sitten lähti ;-)

Nyyttäreistä tuli sittemmin ihan perinne ja rekvisiittaa kertyy vuosi vuodelta lisää. Pukeutuminen johonkin hirvitysasuun on jo ihan must! Lapset osaavat jo odottaa Halloweenia ja suunnittelevat ja valmistavat koristeita jo etukäteen. Do it yourself- on meidän huushollissa kovassa huudossa vieläkin ja hyvä niin. Tytöt jopa valmistivat täytekakut loppuun asti, kunhan minä olin ensin paistanut pohjat. Tuli muuten herkullisia. Kaikki osallistuivat siivoukseen ennen juhlia ja miettivät päät puhki puoleksi vedellä täytettyjen maljojen tarkoitusta keittiön pöydällä...

Selvisihän se syy sitten lopulta ja ilmeet olivat näkemisen arvoisia.

Väkeä talossa oli pyöreästi 20, joukossa muutama aikuinenkin. Meteli oli välillä korviahuumaava, mutta se ei haitannut, koska äänet olivat riemunkiljahduksia ja naurua. Lapsilla vaikutti olevan hauskaa ja pullonpyöritys sai aikaan vielä lisää naurua, kiljahteluja ja mitä moninaisempia ääniä :-)

Tällekin tuli illan mittaan käyttöä, onneksi kakuntekijöiltä oli jäänyt...

Halloweenista paluu arkeen. Sain kaverilta siikaa. Toistaiseksi olen sitä syönyt vain savustettuna ja kesäaikaan. Nyt olisikin kaikki hyvät ja helpot siikareseptit tervetulleita.