Olen 1941 syntynyt mies Ylöjärveltä. 1995 minulle tehtiin ohitusleikkaus,eikä
rauta noussut ja minulla todettiin Keliakia. Sain Betzalip nimistä lääkettä
kolesterooliin 1995 ja minulla todettiin ck arvojen nousu,joten lääke
lopetettiin. Minua tutkittin Kelan kuntoutuskeskuksessa Turussa 1996. Neula
kokein mutta ei sanottu mitä haetaan. Eivät kai löytäneet mitään kun eivät
maininneet. Muutaman vuoden kuluttua voimani käsissä ja jaloissa alkoivat
heikkenemään. Itse luulin sen johtuvan siitä kun olin eläkkeellä enkä tehnyt
mitään raskasta työtä. Joten tauti minun kohdalla eteni erittäin hitaasti.
Rappusten nousu rupesi sattumaan jaloissa,vaikka kävelin 5km. päivässä kolmesti
viikossa. Menin lääkäriin ja minulla todettin tutkimusten jälkeen IBM. Muutaman
vuoden aikana käsistä on puristusvoima kadonnut kokonaan. Samoin jaloista on
voima kadonnut. Vuosi sitten sain jalkoihin peroneustuet jotka helpottavat
kävelyä. Pystyn kyynärsauvoihin tukien kävelemään vielä jonkin verran. Kotona
on tehty asunnonmuutostöitä liikkumisen helpottamiseksi. Nieleminen on myös
vaikeutunut viimeisten vuosien aikana. Meinasivat Botox hoitoa mutta siitä
luovuttiin toistaiseksi ja suunnitellaan leikkaushoitoa jos tarve vaatii.
Tunnen 5 IBM potilasta itseni mukaan lukien heistä 3:lla on Keliakia. Minusta
elimistö ei saa jotain ja se rupeaa tuhoamaan itse itseänsä.
Jos jotain kiinnostaa tautini niin yhteystiedot löytyvät Tinkerbelliltä.