Unohda tunteet ja puhutaan asioista asioina. Unohda jo menneisyys, tapahtuneet ja tunteet? Miten se tehdään? Eihän niitä voi unohtaa tai työntää syrjään, koska ne ovat osa minua. Muokanneet osaltaan minusta sen, mitä olen nyt. Menneisyys määrää osaltaan myös tulevaisuutta. Sitä ei pysty muuttamaan ja meistä jokainen kantaa sitä tavalla tai toisella mukanaan. Se, joka yrittää kieltää tai unohtaa menneisyytensä, valehtelee itselleen. Tässä asiassa uskon vanhaan sanontaan ” Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.” Näin käy varmasti, ennemmin tai myöhemmin.

Minun luonteenpiirteistäni heikkous oli se, mikä aiheutti ongelmia ja oli yksi syy eroon. En anna muille tilaa olla heikko.

Olen myös liian vahva. Olen liian vahvasti omien mielipiteideni takana. Näin minulle on kerrottu.

Kumpi tässä nyt on ongelma? Heikkous vai vahvuus?