Nyt on meidän perheessä taas kulkupeli. Kesä on mennyt suurimmaksi osaksi ystävän lainaamalla autolla. Suuret kiitokset siitä! Koska kyse on meistä, kaikenlaista pientä aina sattuu ja tapahtuu. Kuten tälläkin reissulla, vaikka emme matkustaneet Helsinkiä kauemmas. Eräs toinen ystävä kommentoi, että oot sä aika rohkee, kun tämmöstä teet. En kyllä kokenut olevani rohkea, pikemminkin pakkotilanteen edessä, mutta toisaalta olen kyllä nyt tosi ylpeä itsestäni. Ehkä se jonkinlaista rohkeuttakin vaati, kun tarkemmin asiaa ajattelin.

Nyt voin sanoa, että olen metsästänyt, testannut ja koeajanut, sekä tehnyt kaupat elämäni ensimmäisestä autosta. Tulipa hassusti sanottua. Siis auto minulla on aina ollut, mutta tämä on elämäni ensimmäinen auto, jonka hankinnan olen hoitanut itse. Alusta loppuun. Jos jäi vielä epäilyttämään, niin olen aivan älyttömän tyytyväinen sekä itseeni, että autoon :-)

Menomatka ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Ensimmäisestä junasta myöhästyimme puoli tuntia. Minun jos kenen pitäisi jo olla oppinut olemaan luottamatta pelkästään muistiini. Seuraava juna, jolla sitten menimme, lähti puolestaan 40 min myöhässä. Makuupaikat vaihtuivat istumapaikkoihin, mutta lapset saivat onneksi nukuttua siitä huolimatta jonkun verran. Minäkin peräti kaksi tuntia. Toistamiseen asemalle mennessä varoittelin lapsia, etten haluaisi vaihtaa matkakohdetta päivystykseen tikattavaksi, kun kikkailivat portailla. Loppujen lopuksi se olin sitten minä itse, joka turvalleen lensi. Tunsin kompuroidessani, että nyt ei reisilihasten voimat riitä ja nurin mentiin. Mustelmilla selvittiin. Kieltämättä vähän nolotti...

Paluumatkalla pysähdyttiin ystäväperheen luona syömässä ja uimassa. Kyllä virkisti ja jaksoin ajaa kotiin asti. Jälleen jäi harmittamaan, kun aikaa oli niin vähän ja juttua olisi niin paljon. Joku kerta kyllä menemme koko viikonlopuksi, jotta saadaan tavata ilman kiirettä eteenpäin. Ja tiedoksi: sämpylät menivät parempiin suihin; kuskin. Olivat niin hyviä, että piti syödä samantien kaikki. Tilaamme seuraavalla kerralla tuplamäärän, Kiitos ;-D

Mainitsinko jo, kuinka tyytyväinen olen autoon? Siinä on kaikki haluamani ominaisuudet ja enemmänkin ja kulkee kuin unelma. Kyse on kuitenkin vanhasta autosta, ei mistään pakasta vedetystä.