Välillä ärsyttää, kun ihmiset ovat koko ajan kyselemässä vointiani ja lääkitystäni jms. Siis ne ihmiset, joita sairastumiseni ei ole karkoittanut. Ymmärrän kyllä, että monet ovat uteliaita ja tarkoittavat vain hyvää, mutta silti mieleni tekisi karjua isoon ääneen, että ON MINULLA MUUTAKIN ELÄMÄÄ! En ole pelkkää sairautta. Polymyosiitti on toki harvinainen sairaus ja muuttanut elämääni jonkin verran, mutta en kuitenkaan ole kuolemaa tekemässä.

Edelleenkin terveydentilastani saa kysyä jos haluaa ja kerron kyllä sairaudestakin mitä siitä vain tiedän. Mutta kanssani voi myös puhua muustakin. Olen kuitenkin edelleen mielestäni suht normaali ihminen.

Sometimes it makes me very angry when people are always asking about my health, medications etc. And I mean the  people that didn´t disappear from around me when I got sick. I understand that others are interested and worried and they just mean well but sometimes I want to scream out loud that I HAVE OTHER THINGS IN MY LIFE TOO! I am not the disease I have. PM is rare and it has changed my life but I´m not dieing. So if you are interested in my health or the disease it is okay to ask me. I will tell you what you want to know. But you can talk to me other things too. I´m still a normal person. At least I think so ;-)