Kävin eilen ystäväni kanssa katsomassa Sinkkuelämää -elokuvan ja tykkäsin siitä kovasti. Nauroin kippurassa aina välillä ja poistuessamme elokuvateatterista oloni oli ihanan kevyt ja hyväntuulinen.

 

Elokuva pisti miettimään ystävyyttä ja sen kestävyyttä. Onnekseni ympärilläni on ihmisiä, joita voin kutsua ystävikseni. Osa on ollut siinä jo vuosia, toiset lyhyemmän aikaa, mutta tärkeintä on, että he ovat siinä. Vuosien varrella olen todennut, että ystävyys on kaikkea muuta kuin yksisuuntainen katu. Sitä pitää vaalia ja siitä täytyy pitää hyvää huolta, jotta se kukoistaa.  

Miksi sitten jotkut ystävät jäävät matkan varrelle? Syitä on varmasti monia, mutta ehkä joidenkin kohdalla on tarkoitettu, että he kulkevat kanssamme osan matkaa ja sen jälkeen tiet erkanevat omiin suuntiinsa.

 

Yesterday I went to see Sex and the city -movie with my friend. Loved it. It made feel good.  It also gave me a lot to think about. About friends and friendship. I´m lucky to have these people around me who I can call my friends. Some of them has been there for years and some a little shorter period of time. But the most important thing is that they are there! Over the years I´ve realized that friendship is everything but a one way street. You must nurse it in order to keep it blooming.

Then why are some of our friends left behind? I´m sure there are a lot of reasons but maybe for some people it is meant that they travel with us a part of the journey called life and after that we go our separate ways.