Noita sanoja ja niiden tarkoitusta olen paljon miettinyt. Kakspiippunen juttu, mikä varmasti riippuu siitä millä tavalla toisten asioihin puututaan tai ei puututa. On olemassa kaksi ääripäätä. Joko puututaan liikaa tai ei sitten ollenkaan. Itse olen törmännyt enemmän jälkimmäiseen. Monilla varmasti on kyse enemmän ensimmäisestä vaihtoehdosta.

Itse olen sitä mieltä, että jos ei puututa ollenkaan, oli sitten kyse mistä tahansa, se kertoo välinpitämättömyydestä. Antaa viestin, et ole tarpeeksi tärkeä tai asia ei ole tarpeeksi tärkeä. Toisaalta onhan se helpompi ratkaisu. Kyseessä on jälleen sanoja, joiden taakse on helppo piiloutua. Viime aikoina olen oppinut paljon sanoja, joiden taakse voi piiloutua, jotta asioihin ei tarvitse puuttua tai niitä käsitellä.

Myönnän, että itse kyllä puutun toistenkin asioihin, mikäli näen sen tarpeellisena. Oli se sitten hyvä tai huono juttu. Erityisesti jos vielä pyydetään puuttumaan, silloin kyllä sitten kanssa puutun. Minun mielestä se kertoo siitä, että välitän ja kyseessä oleva ihminen tai ihmiset ovat minulle tärkeitä.