Viralliset mittarit sanoo hieman eri lukemia kuin meiän mittarit. Meillä ne liikkuu 30-34 asteen tietämillä. Sadetin on ollut kovassa käytössä viilentämässä lapsia ja uimassakin on käyty. Jopa minä olen heittänyt talviturkin mereen. Yleensä en sitä vielä näin aikaisessa vaiheessa kesää tee. Pihalla on tullut touhuiltua sen mitä on jaksanut. Muutama kukka on vaihtanut paikkaa. Vanhoja kukkia on salaperäisesti kadonnut ja uusia ihmetyksen aiheita ilmestynyt. Yhtenä päivänä ajoitin hienosti ruohonleikkuun aamuun, ennenkuin lämpötila kerkiää kovin nousta. Onnistuin siitä huolimatta käräyttämään nahkani...


 

Meiän pihaa...

Venäjän ensimmäinen kurssi on suoritettu. Siitä aiemmasta tenttirupeamasta ei sitten pompannut enempää kuin se yksi tentti. Siitä olin tosi yllättynyt. Opintopisteitä tuli ropisemalla lisää :-) Tällä viikolla uusintatentti edessä siitä pompanneesta. Jokohan neljäs kerta toden sanoo?

Lapset pääsivät kesälomalle huippuarvosanoin. Toista oli kun minä olin peruskoulussa... ;-P  Kuopus on kehittynyt huimasti lukutaidossaan. Otti siskostaan mallia ja haki omaksi iltalukemiseksi myös kirjan. Harry Potter ja viisasten kivi. Olin vähän yllättynyt, että jaksoi 4-5 sivua sitä lukeakin, oikeasti. Mitä poika sitten sai päähänsä tässä yhtenä päivänä? Käytössä oli keittiönpöytä ja ruuvi. Lopputuloksena taidetta!

Eli entisenlainen meno jatkuu. Polymyosiitti on hiukan rauhoittunut, mutta vieläkin aiheuttaa erinäisiä kiputiloja ja väsymystä ja kortisoniannos on jälleen se maaginen 10 mg. Jalan murtumasta en osaa sanoa mitään. Kontrolliaikaa ei ole näkyny tai kuulunu ja välillä jalka on tosi kipeä, välillä ei.

Kesäaikaan olemme myös siirtyneet sujuvasti. Illalla valvotaan pitkään ja aamulla nukutaan pitkään. Rytmin vaihto onnistui ihan huomaamatta, jälleen kerran :-) Mikäs siinä. On ollut mahtavaa seurata kun lapset ikähaarukalla 6-15 v. leikkivät kaikki porukalla konkkaa tai pelaavat sählyä. Siis kertakaikkiaan mahtavaa!